onsdag den 10. august 2011

Jeg ELSKER min MORMOR!

I går kom jeg hjem fra eftermiddags-gå-tur med Jonathan og postmanden havde været der. Og han havde medbragt en STOR kasse til MIG! Fra min MORMOR. Ih hvor blev jeg glad. 
Jeg vidste godt pakken var på vej, for jeg pakkede den selv, da jeg var hos hende.
Da vi var deroppe, ryddede vi op i hendes pulterrum på 1. salen. Og jeg kan godt sige jer, at der gemmer sig MANGE krealækkerier og udstyr. Og mormor havde udset sig en masse stof, som hun ville have jeg skulle ha'.
Jeg er ikke den store syerske (jeg har endda aldrig syet noget i mit liv på en symaskine), men alligevel synes hun jeg skulle have dem - for der var både stof til puder og ét stort, som hun havde tænkt at jeg skulle sy en dug af.
Så når mormor siger jeg kan, jamen så kan jeg også! Og det må så være et snarligt projekt.

Stofferne er ikke som jeres fede retro stoffer derude i blogland - men jeg synes de er fine og bare det, at det er fra min mormor, gør dem ekstra fine.

Udover stofferne fik jeg også en glasskål - en glasskål som hun har haft, lige så langt tilbage jeg kan huske. Og jeg kan huske, at den altid var fyldt med slik og nødder i juletiden. Den fik vi i Bryllupsgave. Hun ville hellere have, at vi fik noget som havde været hendes, fremfor noget nyt, som måske ikke ville betyde lige så meget for mig.
Og så den sidste ting, der var med i pakken. En STRIKKEPOSE. Hun har selv syet den i sin tid, da hun var ung. Og hun har ALTID haft sit igangværende strikkeprojekt i den. Og den er så gået videre til mig - og der skal MIT igangværende strikkeprojekt altid ligge i (i hvert fald den jeg strikker på).

Nå. men jeg må hellere vise lidt billeder af hvad kassen indeholdte...




Huskede jeg at fortælle jer hvor højt jeg elsker min mormor?
Hun betyder så meget for mig. Hun er også min største inspiration mht. at være kreativ. Hun kan ALT!
Aanaa Asavakkit <3

/Sukkerknalden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar