tirsdag den 2. august 2011

Grønland del 2

Vores tur i Narsaq gav også en masse hyggelige oplevelser, hvor vi genså familie og venner.

Min barndomsveninde Eva, døde som 22-årig, for 4 år siden. Vi gik i vuggestue sammen, børnehave, folkskolen (samme klasse hele vejen i gennem) og vi gik på gymnasiet sammen. Og så var vi oven i købet naboer, da vi voksede op.
Jeg savner hende helt vildt hver dag. Nogle gange, når jeg bliver glad eller ked af det, tager jeg mig ofte i at tænke på, at jeg bliver nødt til at ringe til Eva. For hun var den første jeg ringede til, når der var noget - godt eller skidt.
Hendes forældre bor i Narsaq - og jeg har et dejligt forhold til hendes mor Sissi, som vi selvfølgelig også var oppe og besøge. Hun er en dejlig og stærk kvinde - og jeg ville ønske at jeg så hende lidt oftere.

Men nu følger der så en lille billedserie, som er sidste del af Narsaq-eventyret.

På vej op til Sissi. Det var rigtig koldt de første dage i Narsaq - så den lille djævlehue i moskus kom straks i brug.

Mit barndomshjem (det brune), det var godt nok underligt at se det og vide, at jeg ikke skulle derind. Evas hus ligger lige bagved og er af samme slag (bjælkehus).

Hos Sissi var vi også sammen med Evas kusine Ivalu F. og hendes datter Eva (opkaldt efter min Eva) , som er en måned yngre end Jonathan.

Min nye sko. De skulle lige med. For historien bag disse sko, er komplet åndssvag. Jeg rejste til GRØNLAND med KLIPKLAPPER!!! Uden at have ekstra sko med, uden strømper i kufferten - og kun med tynde nylonleggings, kortærmede bluser og en sommerfrakke.. FLOT!!! Var der nogen der sagde ammehjerne?

Min mormor hyggede sig så meget med Jonathan. Det var virkelig hjerteskærende at rejse fra hende.


Og det synes Jonathan også.. Ej. Jeg lavede Ko-lyde (MMUUUUUH) fordi vi så køer i Emil Fra Lønneberg - og straks begynder han at græde.

I den uge fandt Jonathan så ENDELIG også sine fødder. ;)

Dette billede er et KLENODIE! Det I ser på billedet har ingen sammenligning med andet mad i hele verden. Det er en bid af himlen og det er min mormors friskbagte sigtebrød med rund ost og hjemmelavet rabarbermarmelade. Det tåler seriøst ingen sammenligning med andet... 



Igen beklager jeg billedkvaliteten - husk mig på, at jeg skal have et ordentligt kamera med, næste gang jeg skal nogen steder hen... :D

Del 2 slut.

/Sukkerknalden



Ingen kommentarer:

Send en kommentar