mandag den 1. august 2011

Grønland del 1.

D. 5. juli 2011, kl. 9.20 steg Jonathan og jeg ombord på atlanterflyet til Narsarsuaq i Sydgrønland. Vi skulle til Narsaq, den by i Sydgrønland, hvor jeg voksede op. Stedet hvor jeg boede til jeg var 17 år.
Jeg har ikke meget familie tilbage i Narsaq. Men jeg har min elskede mormor og et par onkler.
Men det var så vigtigt for mig, at skulle besøge min mormor.
Min mormor er for mig, den største inspiration man kan få - både åndeligt, fysisk og ikke mindst kreativt. Det var min mormor der lærte mig at hækle, strikke, brodere perler og andre småting.

Nå, men der kommer nu en lille billedserie fra besøget hos hende. Vi var der i 6 dage, inden turen gik til Nuuk, hvor vi skulle mødes med Kunuk.

Ombord på flyet, hvor vi var så heldige, at få 3 sæder for os selv... Maden var dog ikke noget at prale af. Jeg fik en skive rugbrød med spegepølse (uden andet på, hverken smør eller pynt) og to sodavand. Jonathan der i mod fik et glas babymad, en yoghurt og en banan. Og siden han kun spiser grøden spiste jeg resten... Den flyvetur kunne jeg godt ha været foruden.

Så kom vi endelig hjem til min mormor efter en laaaang rejse. Men dette billede vil jeg elske og passe på.

Efter en nat vænnede Jonathan sig til den 4 timer lange tidsforskel (Grønland er 4 timer bagud i forhold til Danmark)

Heldigvis var det ikke kun Jonathan og jeg der stod tidligt op om morgenen. Min onkel stod også tidligt op og lavede kaffe til os. (Eller til mig;)
Den første morgen hvor jeg trådte udenfor om morgenen, så der sådan her ud... FANTASTISK!
Billedkvaliteten er ikke supergod, da de er taget med en iPhone 3Gs. Og jeg banker mig selv i hovedet for, at jeg ikke har anskaffet mig et ordentligt digitalkamera, INDEN jeg tog afsted. Men så har jeg lært dét!

Part 1 slut.

/Sukkerknalden

2 kommentarer:

  1. Jeg fik helt en klump i halsen da jeg læste dit indlæg og så billedet med mormor, hvor dejlig med sådan en genforening. Vi elsker også Grønland herhjemme, manden tager på fisketurer deroppe.

    SvarSlet
  2. :) Tak for det - eller hvad man svarer til det. :) Det var meget følelsesladet at være hos min mormor. Især fordi hun er den hun er for mig. Og fordi hun snart runder de 87 år.

    Grønland er også et skønt land. Turen derop fik os til at indse, hvor meget vi egentlig har savnet det - og vi fik lysten til at flytte derop igen, når vi begge engang er færdige med vores respektive uddannelser.
    Hvor har din mand være på fisketure henne?

    SvarSlet