mandag den 24. januar 2011

Hvor går grænsen?

Så er der kun en uge til termin. WAUW! Babyen kan komme når som helst. Det er helt ufatteligt. Men det sætter også éns tålmodighed på prøve.
Men det skal nok gå. Der er nogle ting jeg gerne vil have gjort, inden Nuunulobsen kommer ud - så det passer mig fint, at den trækker det lidt;)

Hvor går grænsen? Ja, hvor går grænsen mht. hvem der skal have at vide, når jeg går i fødsel? Der er mange der har sagt, at de gerne vil vide, når vandet går eller når jeg får veer. Altså når jeg er gået i fødsel.
Men hvor går grænsen? Jeg har tænkt meget over det. Det er dejligt, at folk interesserer sig for det. Men lige præcis på dét punkt, har jeg behov for lidt privatliv.
Så Kunuk og jeg har talt meget om det og har besluttet os for, at det kun er den nærmeste familie, der får det at vide (dvs. forældre og søskende). Alle andre skal tids nok få det at vide, når jeg HAR født.
Grunden er, at jeg, som mange ved, er nem at stresse. Så jeg har ikke lyst til at stresse over, at der er en masse folk der ved hvad der sker og skal have opdateringer osv. For andre kan det jo være ligegyldigt om jeg har åbnet mig 3 eller 10 cm.
Jeg håber ikke der er nogen der føler sig stødt med denne beslutning. Sådan er det bare. Det her er noget Kunuk og jeg skal igennem sammen os to, og ikke os to og alle andre.

OMG! Jeg glæder mig til at møde mit lille barn <3

Jeg håber I derude, får en fantastisk dag.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt at læse dine indlæg - tanker om fra en meget-snart-mor. Jeg genkender mange af dem fra da jeg ventede den første (har nu 3 piger). Jeg synes, du gør det rigtige ved at mærke efter, hvad der er rigtigt for jer som familie at gøre mht. fødslen.
    Fine ting, du har strikket til baby!
    Jeg er mest hækler, men ville ønske, at jeg kunne strikke en trøje til mine børn. Selv tæpperne hækler jeg :)
    Og nu venter jeg da spændt på, om det bliver en dreng eller en pige!
    Nyd tiden nu som par, og glæd jer til at møde jeres barn. Pøj pøj :)
    Hej fra Line

    SvarSlet
  2. Hej Line.
    Hyggeligt at "møde" dig. :) Det var da dejligt, at min blog kunne fange dig lidt :)
    Ja, jeg er ellers god til at bare gøre, hvad folk forventer af mig. Men i denne tid er det blevet vigtigere og vigtigere for mig, at gøre hvad der passe til OS og ikke alle andre. :) Så tak for opmuntringen.

    Jeg startede også som "hækler". Men begyndte hurtigt at kede mig i det tror jeg. Men mht. babytøj osv, så er jeg ik så erfaren i det. Men det kommer jo nok med øvelsen ;)

    Jeg siger igen tak for din kommentar. Og vi høres jo nok ved igen.
    /Ivalu

    SvarSlet
  3. ih søde, jeg føler mig pludselig tilbage til for ( præcis) 5 mdr tilbage hvor mit vand gik søndag nat!! ( typisk, mig som sagde : jeg vil bare ikke føde søndag og ikke om natten! ;) ) havde besluttet meget hurtigt at det kun skulle være mine veninde som skulle med til fødslen som skulle vide at nu er det nu! og alle andre skulle nok få det at vide når han var kommet til verden! men suk..sådan skulle det ikke gå :( jeg sendte en sms til min moster hvor i jeg også skrev hun IKKE skulle komme! da jeg også havde sagt til hende hun ikke skulle være der i mens for det ville jeg ikke have..men hun ringer så til GL og jeg ligger med ben hårde veer i 24 timer og bliver kimet ned KONSTANT af ALLE for de ville vide om jeg nu havde født!! :( og tror du ikke aja kommer vadene ind mens jeg står og har ben hårde veer og bestemt IKKE ville have hende der! ( satans familie!! ) men ud kom han jo ;) thank god! jeg synes bare i skal skrive når den lille er kommet til verden, det handler om jer ;) og ikke dem! <3 <3 ( sorry for den lange smøre hihi )

    Knus sasha

    SvarSlet