tirsdag den 11. januar 2011

Et virvar af tanker og lockout

Det er lidt svært at finde ud af, hvordan denne blog skal formes. Men det bliver nok som det er nu, et virvar af tanker.
Hvordan skal jeg holde læseren fast? Hmm, jeg kan nok ikke gøre så meget andet, end at komme ud med mine tanker.
Konklusionen er så, at denne blog bliver en blanding af tanker og fortællinger om livet i Odense C, kreativiteter og hvad livet ellers kommer til at byde på. Så må I der ude, selv tage stilling til om I gider læse med eller ej. 

I dag er jeg i uge 37+1. I princippet kunne babyen godt komme når som helst. Men indtil videre lader det ikke til, at der sker noget. Jo. Min krop forandrer sig og jeg kan godt mærke kroppen er ved at gøre sig klar til at føde. Men hvornår det sker? Det aner jeg ikke. Jeg ville jo gerne have at det skulle være i dag. Datoen ville være: 11.01.11 :D Men det er vel bare ønsketænkning. Jeg tror ikke veerne kommer i dag.
Kunuk mødte kl. 04.00 på arbejde i morges. Og en meget glædelig overraskelse var, at han kom hjem igen kl. 09.00 og havde fået fri. Skønt med en dag sammen. En dag, hvor jeg ellers havde regnet med, at skulle gå for mig selv igen.
Jeg må indrømme at ventetiden hjemme ikke lige er det fedeste. Men jeg får slappet af - og det er jo hvad der bliver anbefalet, så man har kræfter til den forestående fødsel.

Air Greenland har lockoutet deres piloter og kabinepersonale og alle afgange til og fra Grønland med Air Greenland er aflyst i denne uge. 
Hvor må det dog være irriterende for de der er ramt af den. Kunuks lillesøster blandt andre. Hende og kæresten og deres lille hund Basso skulle have været hjemme i går. Det blev jo ikke til noget, så nu er det bare spændende hvornår de så kan komme afsted.
En anden ven fra FB skulle have været på ferie i DK og senere til Dubai. Øv for hende. Jeg håber de snart finder ud af, at blive enige om de overenskomster.
Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal tænke om Air Greenlands lockout af personalet. På den ene side synes jeg, at piloterne er møgforkælede, da de i forvejen har så høje lønninger. En startløn på 500.000 om året? Det kan vi andre dødelige jo slet ikke hamle op med.
På den anden side synes jeg det er forkert, at Air Greenland laver en sådan magtdemonstration - og samtidig lammer AL flytrafik til og fra Grønland. (Hvis man da lige ser bort fra Iceland Air's flyforbindelse til GL, som alligevel er lidt begrænset).
Nå, men man må vel bare følge processen og se hvad der sker. 
Jeg har ellers mange andre tanker i dag, som jeg sagtens kunne bruge maaange linier på at beskrive. Men jeg må jo også gemme lidt materiale til en anden gang. :)

Hav en god dag.

Over and Out ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar