tirsdag den 14. februar 2012

Fødselsdag, reeksamen, stress og sygdom

Jeg beklager stilheden på bloggen på denne side af nytår.

Jeg må være ærlig at indrømme, at travlheden har domineret min hverdag i år. Min eksamen d. 25. januar gik ikke godt. For første gang i mit liv, har jeg dumpet en eksamen; og hold da op hvor er det dog frustrerende.
Så begyndte undervisningen på skolen og der er ekstremt meget læsestof - så al min fritid gik med at læse. Og så var der jo lige Jonathans 1 års fødselsdag d. 12. februar - der skulle jo også bages, i og med, at vi skulle holde Grønlandsk Kaffemik (du kan læse HER, hvad det går ud på).
Der kom sådan ca. 50 mennesker og det var bare fantastisk hyggeligt. Her er lidt billeder af nogle af kagerne på dagen...



YES! Min anden fondantkage blev stor, flot og prægtig! Lidt skønhedsfejl, men absolut flot. Og NØJ hvor smagte den godt! Bundene bestod af både Mudcake og alm. lagkagebunde med hindbær og tobleronecreme - alle opskrifter er fundet hos Annettes Kager.


Mini CupCakes - der var chokolade, blåbær og gulerodscupcakes.


Og så de store af dem, så var bagt specielt til at blive vist frem - alle opskrifter er fundet på Kageslottet.


Og der har vi fødselsdagsbarnet der nyder mormors lækre sveskekage. Af alle kager i hele verden, vil denne til hver en tid, være min yndlingskage. Hvis jeg fik lov, kunne jeg spise den morgen, middag og aften! :D
Da fødselsdagen var overstået stod den igen på skole. Og så kom nedturen. Mandag ( i forgårs ) måtte jeg gå hjem fra skolen, efter at have kastet op og havde det rigtig skidt.
Da jeg kom hjem tog jeg min temperatur - 40 i feber og på hovedet i seng. Det må være al mit stress der er kulmineret og min krop siger fra.

I dag onsdag har jeg det stadig skidt - dog ikke så vildt meget og feberen er væk. Og i morgen skal jeg til reeksamen. :(
Vores eksamen foregår på den måde, at vi 24 timer før eksaminationen, får eksamensfaget at vide - og så har vi de 24 timer til at forberede os - til eksamen skal vi så trække spørgsmål inden for fagområdet og så har vi 20 minutters forberedelse og et kvarters eksamination.
Ikke lige en eksamensform jeg er særlig vild med. Men det må man tage med.
Lige nu sidder jeg og venter på at få fag at vide, så jeg kan læse lidt op. Jeg har nærmest opgivet på forhånd - men hvis det går galt igen, så må jeg tage til eksamen igen til sommer.

Nå, ikke så meget tristhed.
Jeg vil i øvrigt sige velkommen til de nye læsere der er kommet - og jeg vil love, at der kommer gladere dage på bloggen inden længe.
Når denne eksamen i morgen er overstået, kan jeg få mit liv igen. IH hvor jeg glæder mig. Uanset hvordan det går.

Kan I alle have en fantastisk dag derude - og send mig gerne nogle varme tanker i morgen kl. 13.10.

/Sukkerknalden

3 kommentarer:

  1. Nej, din stakkel, hvor jeg dog føler med dig - det var dog en djævelsk måde at gå til eksamen på......og i morgen lover jeg, at jeg ikke nøjes med varme tanker - jeg krydser fingre, tæer og hvad der ellers kan krydses og ønsker dig pøj-pøj. Jeg er sikker på, at det nok skal gå, men lidt overtro, hjælper sikkert også ;o) Glæder mig til at have dig tilbage på bloggen, når det hele er overstået ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. WAUW Karen. Alle dine kryds og varme tanker må virkelig have hjulpet - for i går kom jeg ud af eksamenslokalet med et stort flot 10-tal :D
    Tak for det! :D

    SvarSlet
  3. Tju hej, hvor er du bare go'!!!!! STORT TILLYKKE herfra :-D
    Knus fra Karen

    SvarSlet