mandag den 10. oktober 2011

Vuggestuedreng?

 Jonathan og jeg var på besøg i hans kommende vuggestue her til formiddags. Ih, hvor var det hyggeligt. Jonathan var helt vild med det.
Den første halve time sad han bare og kiggede på de andre unger i stuen, han skal være i, mens jeg talte med pædagogen der er tilknyttet stuen. 
Så begyndte han ligesom at vænne sig til hele situationen og ville over til pædagogen. Efter at have siddet lidt hos pædagogen kom vi ned og sidde på gulvet og Jonathan begyndte at lege med en anden dreng (på lidt mere end 1 år), som hedder Abel. De legede længe. Og sådan har jeg aldrig set min lille dreng før.
Altså, han er glad og interesseret i ting derhjemme - og det var han også her. Men det der var altså et eller andet over det samspil der er mellem børn. Ih hvor de hyggede sig.
Og pigerne kom over på skift og aede Jonathan på hovedet. :D
Efter de havde spist frokost takkede vi af og jeg gav Jonathan overtøj på og gik ud til barnevognen.
Og på vejen derud faldt han søreme i søvn. Dét har jeg aldrig nogensinde oplevet før.
Og resten af dagen havde jeg en skøn og superglad dreng.

D. 1. november begynder vi at køre ham rigtigt ind i vuggestuen. Hvor bliver det bare spændende.
Det er på en måde lidt vemodigt for mig. En skøn og hård periode i vores liv er ved at være slut.
Men jeg kan sådan mærke på Jonathan, at han også har brug for mere end hjemmet. Han er virkelig klar til at komme videre.
Det er bare mor der ikke helt er ;)
Men det kender alle mødre vel?

Og jeg glæder mig da også helt vildt, til at få en "normal" hverdag op at køre med skole, vuggestue og alt muligt andet... Men der er bare dét dér MEN der skærer lidt i hjertet... I ved sikkert hvad jeg mener. 

Det var lidt om vores dag...

Vi kom i øvrigt også lige en tur forbi Panduro her forleden - hvor det blev til lidt indkøb til juletiden :D


Lidt indpakningspapir (det synes jeg altid man mangler)... Noget kreapapir til at lave hjerter og kræmmerhuse. Et stempel med den franske lilje på, så vi kan lave segl på julekortene (jeg ELSKER at lave julekort - og jo mere personlige, jo bedre)... Noget hvidt snor, jeg havde tænkt mig at hænge det langs en væg, for så at hænge julekort op på. Og så sneg der sig nogle fondantforme med ned.. :D

Jeg håber I har haft en fantastisk dag.

/Sukkerknalden

1 kommentar:

  1. Tak for din søde kommentar - jeg tar fluks en tur over i din blog :)

    SvarSlet