fredag den 2. september 2011

Skøn DROPs i børnestørrelse...

Så fik jeg mig endelig taget sammen, til at lave et lille indlæg om denne skønne sweater, som jeg strikkede til Jonathan, inden vi tog på sommerferie i Grønland. 

Den var lidt omstændig at strikke. For det første fordi den er strikket i pind 2,5. For det andet fordi, det er første gang, at jeg strikker mønsterstrik. Jeg har førhen lavet noget med striber, men aldrig med mønster. Og der må man sige, at starte med mønsterstrik i så lille en pind: AV FOR DEN!!!
Men det lykkedes - og jeg blev jo færdig med den. Jeg elsker den og Jonathan bliver holdt varm i den, så bedre bliver det jo ikke. 

Strikkefastheden er ikke helt som den skal være, da jeg brugte noget andet garn, end hvad der stod i opskriften. Men den har også været brugt nogle gange, inden jeg tog dette billede.

Elsker de små bamser op ad det ene ærme, men de bliver skiftet ud i den nærmeste fremtid, da de er meget omstændige at knappe til, når det skal gå lidt hurtigt.

Jeg er helt vild med Raglanærmerne! Det er flot og man slipper for at sy noget som helst sammen!

Det kan godt ses, at den er lidt brugt.. :D

Men fin er den og den er blevet beundret af mange.
Faktaboks:

Opskrift: DROPS bluse
Garn: DUO Alpaca fra Isager, købt hos den lokale garnpusher, Tante Grøn.
Pinde: KnitPro rundpind 2,5/40cm og KnitPro strømpepinde 2,5.
Ændringer i opskrift: ingen, bortset fra anden garntype.
Hot eller Not: HOT!!! Dog er garnet ikke det mest slidstærke.

Spørgsmål? Smid en kommentar eller mail: iemartinsen@gmail.com

/Sukkerknalden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar