onsdag den 2. marts 2011

Dreng Martinsen

Jeg glæder mig til den lille mand bliver døbt, så han officielt får sit navn, Jonathan. Det føles skørt og underligt, at lægerne render og kalder ham "Dreng Martinsen".
Heldigvis er sygeplejerskerne her på børneafdelingen på OUH så søde, at de kalder ham ved navn.
Vi er i gode hænder her på H1. Bortset fra vi bor i en stue med plads til to patienter. Dog er min tidligere roomie (som har kæresteproblemer og kolikbarn), blevet udskrevet i dag.. Godt for dem og også for os. Så kan vi få lidt ro på værelset og Jonathan bliver ikke vækket af skrig og skrål, hver gang han falder i søvn.

Men hvor ville jeg dog ønske, at vi blev flyttet på enestue. Vi skal trods alt være her i MINIMUM en uge.. Ja det var dommen vi fik igår. 
Jonathan har noget bakterie i blodet, som muligvis kommer fra urinvejene (det finder de ud af i morgen, hvor han skal scannes). 
Nå, men det bakterie skal så behandles med antibiotika, som han får gennem et drop, som de har sat på hans lille hoved. 

Vi blev ellers tilbudt, at vi kunne komme hjem - men at vi så skulle komme hver 3. time døgnet rundt for at få medicin. 
Jamen det holder jo ikke. Så kommer man hjem, så går der en time, så skal man gøre sig klar til at gå, så kommer man på sygehuset, så får han drop i en halv time og så hjem igen.. aaaarh! Det tror jeg ikke. Og især ikke når vi ikke har bil... 

Nå, men vi må jo få det bedste ud af det.
Jeg har i hvert fald fået mit strikketøj - og jeg vil i gang med at strikke et par små huer og halstørklæder til Jonathan. Kunuk er kommet til at vaske dem han havde i 60 grader, så ja, de passer vidst mere til en for tidlig født.. :D

Hav' en god dag derude. (Jeg får lige K til at tage mit kamera med, så der kan komme lidt billeder ind på bloggen..)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar